Csaták
1 / 1 oldal
Csaták
Csaták: bárki, bármikor, bármely csatához csatlakozhat, és bárhol kezdeményezhet új összecsapásokat a felsorolt hadszínterek közül, amennyiben van megfelelő szállítóeszköze eljuttatni oda a katonáit és amennyiben ezt más szabály nem teszi lehetetlenné.
Győzelem! Egy csata a megkezdésétől számított öt körig tart, kivéve, ha annyi idő alatt nem sikerült legyőzni az összes ott lévő ellenséges csapatot. Az ötödik körtől kezdve amely félnek elfogynak a csatában résztvevő egységei, az elveszíti a területet, míg a másik fél megnyeri azt. Ugyan azt a területet megtámadni csak 2 kör elteltével lehet ismét!
Pl: ha a csata 3. körében elfogy az ellenséges egység a területen, akkor is várni kell még két kört, hogy a terület el legyen foglalva, ez idő alatt pedig az ellenség odavihet egységeket. De ha pl. a csata 7. körében járunk, és kiszorítjuk az ellenséget a területről, akkor az ellenségnek már nincs ideje újabb csapatokat kivezényelnie; a kör végére a területet megszereztük!
Győzelem! Egy csata a megkezdésétől számított öt körig tart, kivéve, ha annyi idő alatt nem sikerült legyőzni az összes ott lévő ellenséges csapatot. Az ötödik körtől kezdve amely félnek elfogynak a csatában résztvevő egységei, az elveszíti a területet, míg a másik fél megnyeri azt. Ugyan azt a területet megtámadni csak 2 kör elteltével lehet ismét!
Pl: ha a csata 3. körében elfogy az ellenséges egység a területen, akkor is várni kell még két kört, hogy a terület el legyen foglalva, ez idő alatt pedig az ellenség odavihet egységeket. De ha pl. a csata 7. körében járunk, és kiszorítjuk az ellenséget a területről, akkor az ellenségnek már nincs ideje újabb csapatokat kivezényelnie; a kör végére a területet megszereztük!
A hozzászólást Történelem összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Csüt. Okt. 23, 2008 2:16 pm-kor.
Re: Csaták
~~A játék teljes csatarendszere~~
Megjegyzés: a játékban való részvételhez ennek ismerete nem szükséges, az alábbi hosszas leírás pusztán tájékoztató jellegű.
Megjegyzés#2: az alábbi csatarendszer, mint a játékrendszer része, "Történelem", vagyis az oldal adminisztrátorának saját szellemi terméke és tulajdona. Minden jog fenntratva. Jogsérelem bírósági úton lesz kezelve. Amennyiben érdekel a játékrendszer saját céljaidra való felhasználása, lépj velem kapcsolatba a newv@freemail.hu email címen.
Az egységek adatai:
Az egységek számszerű adatai a következő táblázatban találhatóak meg: EGYSÉGEK ADATAI
A táblázat értelmezésében segít a következő magyarázat:
- HE sebzés: élőerő pusztítási képesség. A csata minden körében ennyit sebez.
- AP sebzés: haditechnika pusztítási képesség. A csata minden körében ennyit sebez.
- AA sebzés: légi haditechnika pusztítási képesség. A csata minden körében ennyit sebez.
- Bizonytalan HE/AA/AP sebzés: 6 oldalú dobókockával való gurítás után 6-os esetén viszi be a feltüntetett sebzést, 5-ös esetén fele sebzést.
- HE élet: élőerő. Gyalogsági és páncél nélküli egységekre jellemző, azok sebzéstűrését fejezi ki.
- AP élet: páncélzat, burkolat, struktúra. Páncélzattal rendelkező egységek sebzéstűrését fejezi ki.
Amely egységnek több típusú sebzése is van, úgy azok közül egy csatában mindig csak egy kerül alkamazásra a csata egy köre alatt. Az, hogy ez pontosan melyik sebzés, mindig a szituáció dönti el úgy, hogy az az egység legmaximálisabb kihasználását tegye lehetővé. Ez a szabály nem vonatkozik a hadihajókra: azok minden sebzéstípusukat bevethetik a csata egyazon körében.
Példa: egy puskás, ha csak teheti, először ellenséges gyalogosokra fog lőni. Ha nincs már olyan egység az ellenség soraiban, amelynek HE életereje lenne, akkor kezd el páncélosokat támadni.
Ellenben a hadihajók összes fegyverzete fel van töltve matrózokkal, így pl egy cirkáló egyszerre képes elsütni a hajóágyúkat és bevetni a légvédelmi fegyverzetét.
Egyéb hozzáfűzések:
Puskás: a puskás csak akkor lő légi egységekre, ha egyéb komoly feladata, vagyis célpontja nincs. Pl: ha komoly támadás éri a frontvonalat, akkor a puskás nem lő a repülő egységekre, hanem a földi célpontok ellen kénytelen felvenni a harcot, hogy megvédje a frontszakaszt. Ellenben, ha csak légi támadás éri a frontvonalat, akkor - mivel egyéb teendője úgysincs - lead pár lövést azon gépekre, amelyek beleesnek a lőtávjába.
Nehéz tüzérség: a nehéz tüzérség egységei körönként egyszer adhatnak le lövést.
Könnyű tüzérség: a csata minden körében adnak le lövést.
Légi egységek: a vadászgépek, ha találnak maguknak légi célpontokat, akkor nem vetik be HE sebzésüket, hanem AA sebzésüket érvényesítik.
A torpedóvető, a zuhanóbombázó és a stratégiai bombázók csak akkor vethetik be AA sebzésüket, ha ellenséges repülők támadnak rájuk: önállóan légi harcot kezdeményezni nem képesek. Ellenben még akkor is bevethetik HE- és bizonytalan HE/AP sebzésüket, ha AA tűzerejük is érvényesítésre került (feltéve persze, ha elérik a célterületüket és nem lövik ki őket).
A légvédelem: a légvédelmi egységek, ha a csatát megelőzően rálőttek légi egységekre (és ha vannak ellenséges légi egységek, akkor mindenképpen rájuk lőnek - a parancs persze ezt is felül írhatja), akkor az összecsapás első körében nem alkalmazhatják HE sebzésüket. A csata további köreiben már igen.
Torpedóvetők ellen alkalmazott bizonytalan AA sebzés 5-ös dobás esetén is 100%-os hatékonyságú, 4-es dobás esetén 50%-os.
Egy csata levezénylése:
A következő sorrend szerint zajlanak le a csaták:
I. Nehéz tüzérségi egységek kifejtik tűzerejüket.
II. Légi egységek alkalmazása - légvédelem és légi harcok
III. Aknamezők
IV. A csata első köre
V. További körök
I: nincs hozzáfűzendő magyarázat.
II: Ha ellenséges területre repülnek a gépek, akkor először mindig az ellenséges légvédelmi egységeké a kezdeményezés, vagyis pl. az ellenséges légvédelmi állások, flakkos kocsik, AA gépágyús kocsik, tengeri összecsapásnál a hadihajók megpróbálják lelőni az ellenséges légi egységeket. Ha van túlélő, akkor azok szembetalálják magukat az ellenséges vadászgépekkel. Ha a légi párbaj után még mindig van túlélő, akkor a bombázók kioldhatják bombaterheiket és a légi harcokban az AA sebzésüket nem elhasznált vadászgépek is támadhatnak földi célpontokat.
III: Műszaki alakulatok és aknamentesítő tankok megpróbálják felszedni az összes aknát. Egy akna felszedési ideje telepítési idejének kétszerese.
Példa: 10 műszaki lerak 2 aknát egy kör alatt (egy akna telepítési ideje 5). Ahhoz, hogy az előrenyomuló csapatok fel tudják szedni ezeket az aknákat, már 20 műszakira van szükség.
A fel nem szedett aknák 6-os dobás esetén kifejtik sebzésüket, 5-ös dobás esetén kifejtik sebzésük felét, 1-4 dobások esetén a helyükön maradnak, talán egy másik csatában majd rájuk lép valaki.
IV: Mostanra mindkét sereg elszenvedett bizonyos veszteségeket. Hamarosan megkezdődik a csata első köre, de előbb ki kell kalkulálni, hogy a támadóknak sikerült-e áttörniük az ellenséges frontvonalat, illetve más szemszögből megközelítve, hogy a védőknek sikerült-e megvédeniük az állásaikat.
Ez a következőképpen dől el:
Mindkét félnél össze kell adni az egységek számát. Harckocsik ötszörösen számítanak, minden más egység egynek számít. Az aknavetők (mortarok), a mesterlövészek és nehéz tüzérségi egységek nem számítanak bele. Az így kapott számot "áttörő erőnek" nevezem.
A támadók áttörő erejét osztom a védekezők áttörő erejével.
áttörésnek azt nevezem, amikor a támadóknak sikerült az ellenséget kimozdítani az állásaikból.
Ha az eredmény
0-0,2 → dobás 100 oldalú dobókockával. 95-00 dobások esetén áttörés.
0,21-0,5 → dobás, 6-osnál áttörés.
0,51-1,4 → dobás, 5-6-nál áttörés.
1,41 – 2 → dobás, 4-6-nál áttörés.
2,1 – 2,5 → dobás, 3-6-nál áttörés.
2,51 – 3 → dobás, 2-6-nál áttörés.
3,1 → mindenképp áttörés.
Áttörés esetén újabb dobás következik 6 oldalú kockával.
1-4: Áttörés: a védekezők nem kapják meg a beásásból adódó bónuszokat.
5-6: Jelentős áttörés: a védekezők visszaszorulnak a front mögötti területekre, ott már abban a körben aktív harci tevékenységet nem folytathatnak.
Ha nem történik áttörés, akkor dobni kell a támadóknak. 1-2-es dobások esetén a támadók harci morálja megtörik és visszavonulnak.
Egy összecsapás addig tart, amíg a támadók fel nem őrlődnek, vagy a védekezők fel nem őrlődnek, vagy a támadók jelentős áttörést nem érnek el, vagy a támadók harci morálja meg nem törik.
A légi harcok: légi harcokban egy gép egyszer lő, majd a légiharc véget ér.
A beásás: az egységek beásásának kulcs szerepe van egy-egy terület megvédésében. A beásás egy teljes kört vesz igénybe.
Példa: egy csapat érkezik Észak-Franciaországba. Elkezdik beásni magukat. A megérkezésük körében még nem számítanak beásottnak. A megérkezésük utáni körben még mindig nem számítanak beásottaknak. A beásásból származó bónuszokat csak az ez utáni körtől kaphatják meg.
A beásott egységek sebzéstűrése a duplájára növekszik, valamint az MMG-k, HMG-k és könnyű tüzérségi egységek sebzése megduplázódik.
Város: várost védő egységek beásás nélkül kapnak dupla életerőt és az MMG-k, HMG-k és könnyű tüzérségi egységek sebzése megduplázódik.
Ostrom: ostromnak minősül az, amikor városba beásott egységeket ér támadás. A városban beásott egységek sebzéstűrése négyszeres, de az MMG-k, HMG-k és könnyű tüzérségi egységek sebzése csak kétszeres marad, az már nem növekszik négyszeresre.
Szabotázsok: egy kommandós egy körben 100 UP veszteséget képes okozni az ellenségnek. Egy partizán egy körben 50 UP veszteséget képes okozni az ellenségnek.
Vezérkari tisztek a fronton: a vezérkari tiszt frontra vezénylése meglehet kockázatokkal jár, hiszen maga is odaveszhet, de a vele egy területen tartózkodó, saját fegyverneméhez tartozó egységek 10%-kal nagyobbat sebeznek. Legfeljebb annyi egység kapja meg a plusz sebzést, ahány egységet képes irányítani. Ha a területen harc bontakozik ki, akkor minden harc alkalmával 5% eséllyel meghal. Ha van dzsippje, vagy botorbiciklije, akkor ez az esély 0%-ra csökken.
Ha az ellenségnek van mesterlövésze, akkor 5%-kal magasabb eséllyel veszik oda.
Ha az ellenség felülkerekedik egy összecsapásban, akkor a vezérkari tiszt 25% eséllyel esik el. Ha van dzsippje, vagy motorbiciklije, akkor ez az esély pusztán 15%. Ha az ellenségnek van mesterlövésze, akkor 10%-kal nagyobb eséllyel esik el.
A tengeralattjáró elhárítás: rombolók képesek elpusztítani a tengeralattjárókat. Tengeralattjárók nem képesek megsemmisíteni rombolókat (persze kivételek akadhatnak). Dobni kell a rombolónak 6 oldalú kockával. 1-3 dobások esetén nem fedezte fel az ellenséges tengeralattjárót. 4-6-os dobások esetén felfedezett egy ellenséges tengeralattjárót és beviszi AS (anti-sub) sebzését. Egy rombolónak mindaddig lehet ismételni a dobást, amíg talál tengeralattjárót, így egy romboló akár több tengeralattjáróval is végezhet. A tengeralattjárók csak a rombolókon való átjutás után próbálkozhatnak meg sebzéseik érvényesítésével.
Ha a rombolók légi felderítéssel is támogatva vannak, akkor csak 1-2 dobások esetén sikertelenek.
Partizánok: ha nem közvetlen harci tevékenységben vesz részt akkor életereje 40-re változik, viszont sebzése 0,2-re esik vissza. Ha rejtőzködnek, akkor életerejük 80, sebzésük 0,2.
Mesterlövészek: sebzése támadás esetén 5-re csökken, életereje támadás esetén 10-re csökken. A mesterlövész semlegesíti a dzsippek, illetve motorbiciklik vezérkari tisztekre gyakorolt hatását.
A mesterlövész sebzése olyan partizánok ellen, akik szabotálnak: 20, olyan ellen, akik rejtőzködnek: 40.
A hozzászólást Történelem összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Okt. 24, 2008 2:33 am-kor.
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
|
|