Battle HQ Online
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Átalakítás

Go down

Átalakítás Empty Átalakítás

Témanyitás  Történelem Kedd Aug. 19, 2008 12:56 pm

Tisztelt fórumiták!

Úgy határoztam, hogy amíg a játék nem folytatódik, addig legalább tájékoztatót adok a fórum átalakításáról.
Az ezzel kapcsolatos kommenteket, esetleg ötleteket elsősorban a kantinba, illetve az "Ötletek, észrevételek..." topikba várom, hogy ez a topik átlátható maradjon.


Három nagy probléma van, amelyet orvosolni kell ahhoz, hogy az oldal ismét funkcionálni tudjon.
Prioritási sorrendbe állítva felsorolom őket.

I. Csapatmozgások
II. Tengeri harcok
III. Harcrendszer (szárazföldi)

I. Csapatmozgások

Körváltáskor sok időt igényel, mire összeszedem, hogy ki merre milyen és mennyi katonát küld, milyen útvonalakon és ütközik-e közben ellenállásba. Régebben is mindig két haderőt írtam: egyik a kör eleji, másik a kör közbeni (a "hónap folyamán" haderők, sokan biztosan emlékeznek még rá).
Ha ezt egyszerűbbé tehetném a magam számára, akkor a legnagyobb probléma máris meg lenne oldva.

II. Tengeri harcok

A tengeri harcok folyamán sok gond van.
a) össze-vissza cikázó hajók a tengeri szektorokon belül
b) össze-vissza cikázó hajók tengeri szektorok szerint
c) a régi tengeri harcrendszerről bebizonyosodott, hogy nem állja meg a helyét, viszont Edward harcrendszere hiába sokkalta realisztikusabb, én nem tudom úgy vezetni -> új harcrendszer kell

III. Harcrendszer

Ez az, amiben még nem vagyok biztos, hogy egyáltalán jelentős módosításokra szorul-e, mivel gondoskodtatok róla, hogy az eddigi rendszer sokszor próbára tétessék - és eleddig kiállta ezeket. Ellenben F.J. pk. javaslatában - melyben arról írt, hogy növelni kellene az egységek sebzéseit, mivel így egyre nagyobbakká és nagyobbakká duzzadnak a haderők - látok fantáziát és rációt, ezért nagy valószínűséggel változni fog a szárazföldi harcrendszer is.

----------------------------------------------------------------

Elöljáróban annyit szeretnék mondani, hogy mindenkinek nagyon köszönöm a kantinban és a fórum egyéb részein tett reakcióit az oldal zárására tett bejelentésemmel kapcsolatban, mivel azokból látom, hogy mennyire szeretitek az oldalt és hogy mennyire ellenzitek/bánt benneteket az oldal bezárása.
Ez többet segít nekem, mint gondolnátok, mivel ebből tudom, hogy ti is készek vagytok egy kis áldozatot hozni az oldalért és azt hiszem, hogy ezt megfelelően tudom majd kamatoztatni és ezzel az I. problémát, a legsúlyosabbat fel fogom tudni oldani.
Történelem
Történelem
Admin

Hozzászólások száma : 1598
Csatlakozás ideje : 2008. May. 09.

http://battlehq.powerrpg.net

Vissza az elejére Go down

Átalakítás Empty Re: Átalakítás

Témanyitás  Történelem Kedd Aug. 19, 2008 1:16 pm

I.

Azt hiszem, megtaláltam a megoldást, amit a pár sorral fentebb, az "Elöljáróban" kezdetű bekezdésben foglaltakra alapoztam.
Bevezetésre kerül egy "Főparancsnoki rendszer".
Ahogyan a Bs-Vietnámban tábornokra lehet szavazni 5 körönként, itt főpranacsnokra szavazhatnak a játékosok. A főparancsnok mandátuma 10 körre fog szólni. Egy főparancsnokot választhatnak a tengelyhatalmak és egyet a szövetségesek.
Parancsokat, igényléseket és haderőket csak a főparancsnoktól fogadok el.
UP-ket csak a főparancsnoknak osztok ki.
Igénylést csak akkor veszek figyelembe, ha tartalmazza, hogy
a) mennyi up-t költött el a rendelésben
b) mennyi up-je maradt előző körről
c) mennyi up-je maradt az aktuális kör egységigénylése után

A parancsnokok szuverenitása ettől függetlenül megmarad. Ez még nekem is varázslatnak hangzik, hogy ez hogyan lenne lehetséges, pedig én találtam ki Very Happy Mondjátok, hogy zseni vagyok Very Happy

Megpróbálom kifejteni és ha valami nem világos, lehet kérdezni!
A főparancsnok az azonos oldalon álló játékosok számával arányosan kap UP-t.
A főparancsnoknak kötelezően adnia kell meghatározott mennyiségű UP-t mindegyik parancsnoknak! Az ezen felül megmaradt UP-t tetszése szerint oszthatja szét, lehetnek favorizált parancsnokai.
Természetesen a főparancsnoknak is marad általa elkölthető UP-je.
A parancsnokok a főparancsnoknak (vagy az általa kinevezett személynek) továbbíthatják az egység rendeléseiket, aki összegezve küldi el nekem.
Mindig gondom lesz rá, hogy a főparancsnok kapjon valamennyi szétosztható bónusz UP-t, amivel jutalmazhatja azokat a parancsnokokat, akik szép, rendezett egységigényléseket adnak neki le, hiszen ezzel az ő munkáját könnyítik meg és nyilván szívesen díjazná ezt valamivel.
A főparancsnok áldozatos munkájáért valamennyivel több UP-t kap a többi parancsnoknál.
A főparancsnok úgy szervezi meg a saját oldalát, ahogyan jónak látja; pl. kinevezhet valakit, aki gyűjti és rendezi az egység igényléseket, valakit, aki az UP szétosztásról gondoskodik, stb, hogy ne neki kelljen mindent csinálni. Erőszakkal nem tolhat tisztségekbe játékosokat, de egyébként csak rajta áll; számomra egy a lényeg: parancsokat, egység igényléseket, haderő jelentéseket csak oldalanként egy nagy összesítettet fogadok el, s ennek biztosítása a főparancsnok felelőssége. Az, hogy ő hogyan, miként éri el, hogy készen legyenenek ezek a körváltásra, teljes mértékben rá van bízva, én abba nem szólok bele.
Haderőt tekintve mindig csak azt veszem figyelembe, amit a főparancsnok leadott az aktuális körben. Ha abból bármilyen okból kifolyólag valamilyen egység/épület kimaradt, akkor azokkal nem kalkulálok, még akkor sem, ha később bizonyítani lehet, hogy pusztán adminisztrációs hiba történt.
A főparancsnok nem kötelezhet egy parancsnokot sem semmire, ellenben jogában áll büntető UP-kat kirónia. (Ezek mértékéről majd később döntök.)
Amennyiben a haderő nyilvántartásában csalást veszek észre, az egész csapatot büntetem.
Amennyiben egy-egy tisztre több egység jut, mint a megengedett, az egész csapatot büntetem.
Ha a parancsban egységek mozgásáról van szó, akkor
a) fel kell tüntetni, hogy honnan indultak az egységek, mely területeken haladnak keresztül, nem csak azt, hogy hová tartanak
és
b) a szállítóegységekre vonatkozó szabályok továbbra is érvényben maradnak
Jelentésekből mindkét félnek egy-egy nagyot írok.

Körülbelül ennyi, várom a reakciókat.
Történelem
Történelem
Admin

Hozzászólások száma : 1598
Csatlakozás ideje : 2008. May. 09.

http://battlehq.powerrpg.net

Vissza az elejére Go down

Átalakítás Empty Re: Átalakítás

Témanyitás  Történelem Kedd Aug. 19, 2008 1:50 pm

II.

Annyit már tudok, hogy a legtöbb eddig használt tengeri szektor ki lesz vonva a forgalomból.
A konvojok megmaradnak, de nem lesz számontartva, hogy merre haladnak. Lehet küldeni fedező egységeket a "Kereskedelmi hajózási útvonalak" nevű területre (ez a terület nem egy konkrétan lokalizált terület a térképen) és szabotáló egységeket. Így talán még számon is fogom tudni tartani, mert Edward nélkül a régi konvoj-rendszer nehezen menne.
Történelem
Történelem
Admin

Hozzászólások száma : 1598
Csatlakozás ideje : 2008. May. 09.

http://battlehq.powerrpg.net

Vissza az elejére Go down

Átalakítás Empty Re: Átalakítás

Témanyitás  Történelem Pént. Aug. 22, 2008 3:52 am

II.

Megvan az új tengeri harcrendszer, radikálisan leegyszerűsödött az Edward által használtéhoz képest.
Történelem
Történelem
Admin

Hozzászólások száma : 1598
Csatlakozás ideje : 2008. May. 09.

http://battlehq.powerrpg.net

Vissza az elejére Go down

Átalakítás Empty Re: Átalakítás

Témanyitás  Történelem Szomb. Aug. 23, 2008 4:11 am

Ezentúl egy-egy nagy, összesített jelentést fog kapni a két szembenálló fél.
Történelem
Történelem
Admin

Hozzászólások száma : 1598
Csatlakozás ideje : 2008. May. 09.

http://battlehq.powerrpg.net

Vissza az elejére Go down

Átalakítás Empty Re: Átalakítás

Témanyitás  Ajánlott tartalom


Ajánlott tartalom


Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére


 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.